Skrabe Arbejde

Nu hvor hele motorrummet er skrabet fri for den hårde gummihud, fik jeg den idé at jeg lige så godt kunne fjerne det i de bagerste hjulhuse også – Noget jeg fortryder voldsomt lige nu, men nu er der ingen vej tilbage.

IMG_8512
Missionen påbegyndes

IMG_8513
Kønt er det ikke, men der holder rusten væk. Det er desværre bare begyndt at skalle af her og der, så inden at fugten kommer ind under, er det nok klogest at fjerne det.

IMG_8522
Specielt rundt om udstødningspotterne er det begyndt at skalle af. Varmen har været hård ved det.

IMG_8525
Så det er bare, som før, i gang med varmepistol og spartel. Pladen inden under er som ny. Ikke til at se at bilen her er over 40 år gammel. Klimaet på Hawaii har været god ved den.

IMG_8527
Det her er altså imponerende af en så gammel bil

IMG_8528
Har opdaget en del fabrikslavede huller for oven i den øvre vange. Men ingen huller i bunden til at dræne vandet igen. Det skal der laves, og så skal det pumpes fuld af Dinitrol, så ikke den forsvinder for øjnene af mig !

IMG_8532

IMG_8533

IMG_8545
Det sidste gummihus i toppen af bagskærmene lader jeg nok være, men giver det et nyt lag oven på, for at beskytte mod stenslag/vand OG rust !

Skriv et svar