Så skal der skilles motor

Dagen idag bliver spændende. Hvordan ser motoren ud indvendig – Kan den reddes, eller skal der bestilles en ny renoveret motor i USA ? Det vil tiden vise…

IMG_8052
Spændt op i motorstativet, og kaffen er klar. Så kan det ikke gå helt galt.

IMG_8055
Af med ventildæksler og indsugningsmanifold. De fine aluminiums vippearme vidste jeg var der, så det er blot et gammelt gensyn.

IMG_8054
Alt der skrues af, mærkes op og lægges i plasticposer

IMG_8061
Af med topstykkerne – Nu er det at det bliver spændende

IMG_8060
Cylindrene ser faktisk rigtig fine ud, men en udmåling vil senere vise hvordan tilstanden helt præcist er. Men der er minimal slidkant.

IMG_8066
Af med svingningsdæmperen – Det kræver en stor aftrækker og en del armkræfter

IMG_8068
Med den afmonteret, kan man nu komme til knastakslen, efter at knastkæde og hjul er pillet af.

IMG_8073
Og her er så alle delene. Det fylder lidt mere, når det sådan ligger på gulvet

IMG_8069
Det her er ikke godt…. Plejlstangslejerne er absolut færdige, og det samme er min krumtap. Disse lejer skulle være fine musegrå, og ikke slidt igennem til kobberet som her.

IMG_8074
Et styk 1972 Ford Cleveland blok – Måske jeg kan bruge den som vinreol ? Her kan nemt ligge 8 flasker god italiensk rødvin, som jeg kan drikke mens jeg venter på min nye motor som jeg nok bestiller i USA lige om lidt  😉

Skriv et svar