Chassiet fra start til slut

frame_off.jpg

With a little help from my friends....
Rammen er nu adskilt fra karossen for første gang siden marts 1930

engine_chicken.jpg

Tid at løfte motoren ud af rammen.
Min ven Kylling(grå/blå skjorte)giver en hjælpende hånd.

frame.jpg

Så kom rammen tilbage fra sandblæsning. Inden rusten fik fat i den igen, fik den et tykt lag speciel primer.

parts-1.jpg

Flere rustne dele på vej til sandblæseren. Jeg har helt sikkert sponsoreret hans næste sommerferie !!

frontbrakes.jpg

En selvfølger er det at bremserne skal laves også. Bremserne var i forvejen ikke særlig gode, da de var nye. Og nu da de er slidte er de nok ikke bedre ! Standart tromlerne er i presset plade, men jeg fik bestilet et sæt i støbejern i stedet for. De er tykkere i godset, og giver sig dermed ikke som de originale. husk at udskifte boltene i navet samtidig.

rearbrakes.jpg

Dette er bagbremserne, med dens dobbelte bremesko. Et sæt til driftbremsen, og et til p-bremsen


Her er rammen næsten færdig. Bemærk støddæmperne. De er fra en VW type 1, og med et par hjemmelavede beslag kan de monteres. Jeg fik dette tip af en anden Ford-A ven, Henning. Han har restoreret flere A'er, så han ved hvordan det skal gøres, og har været til stor hjælp, når jeg har været i tvivl.

ramme1.jpg

Nu begynder det at ligne noget. ALt der mangles er motor og gearkasse.
Kofangerne er hjemmelavet i poleret rustfri stål. Hvis du mangler sådanne, kan du kontakte mig.

dh_ramme.jpg

Webmaster og min søn, Danny.

 




Last updated 21.12.2003