Chassiet fra start til slut
With a little help from my friends....
Tid at løfte motoren ud af rammen.
Så kom rammen tilbage fra sandblæsning. Inden rusten fik fat i den igen, fik den et tykt lag speciel primer.
Flere rustne dele på vej til sandblæseren. Jeg har helt sikkert sponsoreret hans næste sommerferie !!
En selvfølger er det at bremserne skal laves også. Bremserne var i forvejen ikke særlig gode, da de var nye. Og nu da de er slidte er de nok ikke bedre ! Standart tromlerne er i presset plade, men jeg fik bestilet et sæt i støbejern i stedet for. De er tykkere i godset, og giver sig dermed ikke som de originale. husk at udskifte boltene i navet samtidig.
Dette er bagbremserne, med dens dobbelte bremesko. Et sæt til driftbremsen, og et til p-bremsen
|
|
|
Her er rammen næsten færdig. Bemærk støddæmperne. De er fra en VW type 1, og med et par hjemmelavede beslag kan de monteres. Jeg fik dette tip af en anden Ford-A ven, Henning. Han har restoreret flere A'er, så han ved hvordan det skal gøres, og har været til stor hjælp, når jeg har været i tvivl.
Nu begynder det at ligne noget. ALt der mangles er motor og gearkasse.
Webmaster og min søn, Danny.
|