Restaurering af en 1971 Mustang
Restaurering af en 1971 Mustang cab.

[Mine biler][1971 Mustang - Så er den færdig !]

1.jpg

Dette foto er taget d.22. marts 1996, dagen efter jeg købte min Mustang
Den havde ikke været ude at køre i mange år, og trængte bestemt til en kærlig hånd !

460 Cu.I.jpg

Under forklappen lå en 460 Cu.I. (7.5 liter) motor og hyggede sig.
Den overlod ikke meget plads til f.eks. at skifte tændrør !!

inside.jpg

Interiøret og gulvet var bestemt ikke nyt mere.

sandblaster.jpg

For at få bugt med ALT rust blev hele forpartiet blev sandblæst.
Her er den på vej til en ven som havde pladsen og udstyret til at gøre det.

rearfender.jpg

Bagskærme og hjulhus blev skiftet i begge sider.
Det er et kæmpe arbejde at få det til at passe 100% !!

351C.jpg

460'eren blev byttet ud med en mindre (og lettere) 351 Cleveland, med nogle godbider inden i.
460'eren var alt for tung, og gjorde at vægtfordelingen ikke var optimal.

fednder.jpg

Så er skærm og hjulhus på plads, og svejset forsigtigt, så pladen ikke slår sig, og laver "sprællemænd".

in garden.jpg

Så er det næsten tid til at finde en autolakerer.
Jeg fik fat i et par rigtig gode forskærme i Sverige. Det var nemmere end at begynde at svejse i de gamle. Den ene dør blev også skiftet ud. Den anden var allerede skiftet da jeg købte bilen. Det eneste som nu var tilbage af den originale bil var bagklappen, og toppen af bagskærmne.

plain white.jpg

Juni 1997. Fik bilen tilbage fra maleren i Maj.
Den er stadig helt hvid, og det sorte felt på klappen, og det sorte langs siderne mangler stadig.
Kalechen mangler også at blive korekt monteret.

new top.jpg

Nu er toppen monteret. Kundet sorte på klappen mangler nu. Nu begynder det at ligne noget.

Trophies.jpg

4. august 1997. Bilen vandt præmie og "Peoples Choice" på det første træf den var til
Så noget må jeg ha' gjort rigtigt !

Last updated 31.7.2004