Dette foto er taget d.22. marts 1996, dagen efter jeg købte min Mustang
Den havde ikke været ude at køre i mange år, og trængte bestemt til en kærlig hånd !
Under forklappen lå en 460 Cu.I. (7.5 liter) motor og hyggede sig.
Den overlod ikke meget plads til f.eks. at skifte tændrør !!
Interiøret og gulvet var bestemt ikke nyt mere.
For at få bugt med ALT rust blev hele forpartiet blev sandblæst.
Her er den på vej til en ven som havde pladsen og udstyret til at gøre det.
Bagskærme og hjulhus blev skiftet i begge sider.
Det er et kæmpe arbejde at få det til at passe 100% !!
460'eren blev byttet ud med en mindre (og lettere) 351 Cleveland, med nogle godbider inden i.
460'eren var alt for tung, og gjorde at vægtfordelingen ikke var optimal.
Så er skærm og hjulhus på plads, og svejset forsigtigt, så pladen ikke slår sig, og laver "sprællemænd".
Så er det næsten tid til at finde en autolakerer.
Jeg fik fat i et par rigtig gode forskærme i Sverige. Det var nemmere end at begynde at svejse i de gamle. Den ene dør blev også skiftet ud. Den anden var allerede skiftet da jeg købte bilen. Det eneste som nu var tilbage af den originale bil var bagklappen, og toppen af bagskærmne.
Juni 1997. Fik bilen tilbage fra maleren i Maj.
Den er stadig helt hvid, og det sorte felt på klappen, og det sorte langs siderne mangler stadig.
Kalechen mangler også at blive korekt monteret.
Nu er toppen monteret. Kundet sorte på klappen mangler nu. Nu begynder det at ligne noget.
4. august 1997. Bilen vandt præmie og "Peoples Choice" på det første træf den var til
Så noget må jeg ha' gjort rigtigt !