1970 Mercury Monterey CHP
(California Highway Patrol)

It's got a cop motor - a 440ci plant. It's got cop tires, cop suspension, cop shocks, it's a model made before catalytic convertors,
so it'll run good on regular gas. So, what do you say? Is it the new Bluesmobile or what? ...

Inden i enhver voksen mand, gemmer der sig en lille dreng. Sådan er det også med mig. Min lille dreng valgte at give sig til kende en dag jeg sad og surfede lidt rundt på nettet. Faldt tilfældigvis over en fin 1970 Mercury Politibil. En rigtig "California Highway Patrol". Blev med det samme dybt forelsket i vognen, og måtte bare eje den. Enhver har jo som dreng drømt om at blive brand- eller Politimand, ikk' ? - så selvfølgelig skal man da så også ha' bilen som hører til.

Desværre blev jeg ikke ejer af den fine Mercury. Men sælgeren af den, viste sig at være en rigtig "Politibils-nørd". Faktisk levede han af at restaurere gamle politibiler, og så sælge dem videre til privatfolk og til f.eks Hollywood til brug i film.

Jeg endte op med at købe en 1968 Ford Custom SFPD Police Cruiser af Kevin, som manden hedder. Vi holdt kontakten ved lige, og så en dag var heldet med mig. Kevin havde fundet en bil magen til den som jeg oprindelig forelskede mig i. Den skulle bare lige sættes lidt i stand. Men når den var færdig lovede han mig at jeg ville være den første som fik den tilbudt. Så til sidst lykkedes det alligevel at få DEN 1970 Mercury Califonia Highway Patrol bil som jeg ha' !!


Den forreste røde lygte skal ikke blinke, men blot lyse konstant. Sådan var lovgivningen i California på den tid.


Den orange skal blinke, og den røde skal lyse konstant. De må dog ikke virke samtidig.
Så det bliver styret af en 3-trins kontakt i instrumentbordet (Amber - Off - Red)


Og NEJ - Der skal IKKE være blink på taget... Highway Patrols fra den tid var det som de kalder "Slick Tops"
Dvs. at taget er renset for blink for at opnå større hastigheder på motorvejene, da blink o.l. jo giver større luftmodstand, og derved bremser bilen.














"Highway Patrol" skrevet med stort, så ikke det kan misforstås !








Korrekte dæk og hjulkapsler.




"Police Push Bar" - Den ønsker man ikke at blive ramt af !




De rigtige nummerplader med "E" mærket, som kun sidder på udrykningskøretøjer sidder stadig på












Kontrolpanelet til at styre lys og horn










Radio udstyr fra Motorola.


Holderen til Pumpgun'en sidder også på sin plads.
Jeg har fået en Remington 870 Pump Gun med i købet, som skal monteres.














Radioenheden i bagagerummet