1968 Buick Riviera
Efter
at ha' kigget lidt på bilen, bestemte jeg mig for at gøre noget ved
looket. Jeg ville godt ha' nogle andre fælge på. Valget faldt på et
sæt 20" Coys C5 i krom. Bag blev de 10" brede, og foran "kun" 8.5".
|
Motor: | 430 cu.i V8 (7.05 liter) HK: 360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator |
Gearkasse: | SuperTurbine 400 - 3-trins automatic |
Fælge/Dæk: | 8x18" 100-spokes |
Udstødning: | 2½" |
Udstyr: | Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum |
Stereo: | DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden. |
Præstationer: | Topfart: ca. 200 km/t - 0-96 km/t: 8 sek. - 1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser) |
Lak: | Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak...... |
Mål & Vægt: | Længde: 5.47 mtr. - Bredde: 2.03 mtr - Højde: 1.34 mtr. - Frihøjde: 12.7 cm - Vægt: 1970 kg. |
Bremser: | For: 12" tromler i aluminium - Bag: 12" tromler i støbejern - 2-kreds system med vacuumforstærker |
Planer: | 5/8" Airride system med 2 stk. ViAir 380 kompressorere (200 Psi.), SMC magnetventiler, Contitec bælge, 10-switch box, Airlift manometre etc. |
Andet: | "Shaved doorhandles" med elektriske "Door-poppers" |