1968 Buick Riviera

Efter at ha' kigget lidt på bilen, bestemte jeg mig for at gøre noget ved looket. Jeg ville godt ha' nogle andre fælge på. Valget faldt på et sæt 20" Coys C5 i krom. Bag blev de 10" brede, og foran "kun" 8.5".

 

 

Motor: 430 cu.i V8 (7.05 liter)
HK:
360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm
Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm
Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator
Gearkasse: SuperTurbine 400 - 3-trins automatic
Fælge/Dæk: 8x18" 100-spokes
Udstødning: 2½"
Udstyr: Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum
Stereo: DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden.
Præstationer: Topfart: ca. 200 km/t   -   0-96 km/t: 8 sek.  -  1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser)
Lak: Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak......
Mål & Vægt: Længde: 5.47 mtr.  -  Bredde: 2.03 mtr   -   Højde: 1.34 mtr.  -  Frihøjde: 12.7 cm  -  Vægt: 1970 kg.
Bremser: For: 12" tromler i aluminium  -  Bag: 12" tromler i støbejern  -  2-kreds system med vacuumforstærker
Planer: 5/8" Airride system med 2 stk. ViAir 380 kompressorere (200 Psi.), SMC magnetventiler, Contitec bælge, 10-switch box, Airlift manometre etc.
Andet: "Shaved doorhandles" med elektriske "Door-poppers"