1968 Buick Riviera
Efter meget ventetid, fik min ven, Jim, endelig tid til at køre til Pacifica (Tæt på San Francisco) for at kigge på bilen. Han havde kontanter med, så han kunne betale og læsse bilen med det samme. Når der er 6-7 timers kørsel hjemmefra, kører man ikke bare op for at se på en bil, uden at have penge med til at kunne betale for den hvis den er iorden. Og bilen var som beskrevet af sælgeren. Så Jim fik forhandlet den på plads og læssede bilen med det samme, og kunne derefter sætte kursen hjemad igen. |
Motor: | 430 cu.i V8 (7.05 liter) HK: 360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator |
Gearkasse: | SuperTurbine 400 - 3-trins automatic |
Fælge/Dæk: | 8x18" 100-spokes |
Udstødning: | 2½" |
Udstyr: | Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum |
Stereo: | DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden. |
Præstationer: | Topfart: ca. 200 km/t - 0-96 km/t: 8 sek. - 1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser) |
Lak: | Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak...... |
Mål & Vægt: | Længde: 5.47 mtr. - Bredde: 2.03 mtr - Højde: 1.34 mtr. - Frihøjde: 12.7 cm - Vægt: 1970 kg. |
Bremser: | For: 12" tromler i aluminium - Bag: 12" tromler i støbejern - 2-kreds system med vacuumforstærker |
Planer: | 5/8" Airride system med 2 stk. ViAir 380 kompressorere (200 Psi.), SMC magnetventiler, Contitec bælge, 10-switch box, Airlift manometre etc. |
Andet: | "Shaved doorhandles" med elektriske "Door-poppers" |