1968 Buick Riviera
Efter
hvad der føles som laaang ventetid kom den endelig hjem. Desværre
var vi midt i en istid, så jeg kunne ikke komme ud og testkøre den.
Men det stoppede heldigvis hurtigt, og vejene blev tørre så jeg
kunne komme ud og prøve min nyerhvervelse.
|
Motor: | 430 cu.i V8 (7.05 liter) HK: 360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator |
Gearkasse: | SuperTurbine 400 - 3-trins automatic |
Fælge/Dæk: | 8x18" 100-spokes |
Udstødning: | 2½" |
Udstyr: | Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum |
Stereo: | DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden. |
Præstationer: | Topfart: ca. 200 km/t - 0-96 km/t: 8 sek. - 1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser) |
Lak: | Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak...... |
Mål & Vægt: | Længde: 5.47 mtr. - Bredde: 2.03 mtr - Højde: 1.34 mtr. - Frihøjde: 12.7 cm - Vægt: 1970 kg. |
Bremser: | For: 12" tromler i aluminium - Bag: 12" tromler i støbejern - 2-kreds system med vacuumforstærker |
Planer: | 5/8" Airride system med 2 stk. ViAir 380 kompressorere (200 Psi.), SMC magnetventiler, Contitec bælge, 10-switch box, Airlift manometre etc. |
Andet: | "Shaved doorhandles" med elektriske "Door-poppers" |