1968 Buick Riviera

Efter hvad der føles som laaang ventetid kom den endelig hjem. Desværre var vi midt i en istid, så jeg kunne ikke komme ud og testkøre den. Men det stoppede heldigvis hurtigt, og vejene blev tørre så jeg kunne komme ud og prøve min nyerhvervelse.

 

 

 

Motor: 430 cu.i V8 (7.05 liter)
HK:
360 SAE HK (268.5 kW)@5000 rpm
Moment: 644.0 Nm (475 lbft) (65.7 kgm)@3200 rpm
Aluminiums indsug med Holley 750 Performer karburator
Gearkasse: SuperTurbine 400 - 3-trins automatic
Fælge/Dæk: 8x18" 100-spokes
Udstødning: 2½"
Udstyr: Powerbrakes, powersteering, tiltrat, powerwindows, grøntonede ruder, skjulte forlygter som åbnes via vacuum
Stereo: DVD afspiller, 7" TFT skærm med touch-screen, Playstation 2, Fosgate forstærker, 2 10" kickers i bagagerummet, 9x6" i hattehylden.
Præstationer: Topfart: ca. 200 km/t   -   0-96 km/t: 8 sek.  -  1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser)
Lak: Forrestgreen metallic med "Peek-a-Boo" flames og mange lag klarlak......
Mål & Vægt: Længde: 5.47 mtr.  -  Bredde: 2.03 mtr   -   Højde: 1.34 mtr.  -  Frihøjde: 12.7 cm  -  Vægt: 1970 kg.
Bremser: For: 12" tromler i aluminium  -  Bag: 12" tromler i støbejern  -  2-kreds system med vacuumforstærker
Planer: 5/8" Airride system med 2 stk. ViAir 380 kompressorere (200 Psi.), SMC magnetventiler, Contitec bælge, 10-switch box, Airlift manometre etc.
Andet: "Shaved doorhandles" med elektriske "Door-poppers"