1966 Plymouth GTX 440
cu.i.
Bilen Plymouth aldrig byggede......
Første generation af GTX kom i 1967 - Dette er en 1966 GTX Clone. Samme
karosseri som i 1967, så ingen ser forskellen... :o)
Eneste forskel er PRISEN !!! - En 1967 GTX med 440 motor koster mellem
$45-75.000 i USA.
Er den med HEMI koster den over $100.000 !!!! En fin 1967 GTX Clone med 440
motor koster hurtigt over $35.000 !!!
Så går det fra Phoenix, Arizona mod Californien. Og senere er det tid til 4 uger
i en mørk container til Danmark.
Motor: | 440 cu.i V8 (7.2 liter) - ca. 400 HK MSD tænding, Hedman Headers, Edelbrock Performer alu indsug, DYBT Milodon bundkar, Mopar Performance ventildæksler, March remhjul, Holley benzinpumpe, Holley karburator. |
Gearkasse: | TorqueFlight 727 med shift-kit. "Ssure-Grip" bagtøj med 3.91:1 gearing. |
Fælge/Dæk: | Weld 8x15" - Hoosier Slicks til brug om søndagen. |
Udstødning: | Hedman headers, 2½" rør med Flowmaster serie 40 potter |
Udstyr: | Autometer ure, ekstra glasfiber forklap |
Præstationer: | Topfart: Over 200 km/t - 0-96 km/t: 6.2 sek. - 1/4 mile: 14 sek. |
Bremser: | For: Ventilerede skivebremser - Bag: 12" tromler i støbejern - 2-kreds system UDEN vacuumforstærker |
Andet: | Denne fine Plymouth startede sit liv i det tørre og solrige Arizona som en "Plain Jane" Belvedere. Den er nu ombygget til en langt mere interessant GTX Clone. Ombygningen består bl.a. a den største og ondeste motor fra Chrysler koncernen, en 440 cu.i. Big Block !!! Den er naturligvis renoveret med alle de bedste stumper. Ny PERFEKT lak uden flimmer ! , nye dæk, skivebremser for, MSD tænding, Hedman Headers, Flowmaster potter, Sure-Grip bagtøj med 3.91 gearing, Edelbrock Performer alu indsug, DYBT Milodon bundkar, Weld fælge, Hurst "Quarter Stick Shift", Automter instrumenter, Mopar Performance ventildæksler, March remhjul, Holley benzinpumpe, Holley karburator, GTX forklap med 2 små scoop. |