Da DeTomaso fabrikken gik konkurs og lukkede, blev en del af det store reservedelslager, samt et par af de udstillede biler etc. flyttet til nye lokaler. Det nye sted, som stadig ligger i byen Modena hedder nu RS Corse. Her kan man stadig få originale dele til DeTomaso. Hovedsalig til Pantera’en, dog.
DeTomaso Mangusta – De former kan man kun blive forelsket i.
Og den mere “almindelige” Pantera – Denne var faktisk til salg, hvis det skulle ha’ interesse. En fin 1972 model.
Kundebil som var inde til lidt finjusteringer
En helt ny karrosse. IKKE til salg fik vi at vide. Mange havde budt op mod 50.000 dollars for denne, men som sagt ikke til salg !
Det store lager af dele. De var stadig ved at pakke ud og registrere alle delene
Støbeforme til de originale fælge.
Museumsdelen gemte et par fine biler. Denne GTS blandt andet…
DeTomaso Vallelunga. En lækker lille sag, med en 1600 ccm Ford motor i røven.
Vallelunga Barchetta. Fed lille roadster
Formel 3 racer. Yep… DeTomaso deltog også i motorsport ! http://www.f3history.co.uk/Manufacturers/de_Tomaso/detomaso.htm
Oldsmobile Thor. En DeTomaso / GHIA conceptbil. Bygget over en Oldsmobile Toronado med 425 cu.i. V8 og forhjulstræk ! Denne var ejet af et familiemedlem i DeTomaso familien og har kørt rundt i New Jersey. Er nu tilbage i Italien.
Helt nyproducerede headers til Pantera. Sammen med de tilhørende potter gav det 22 hestekræfter på en standart motor. Ganske billige heste, når systemet blot koster $1200
Nye gummiophæng til mine udstødninger blev handlet. 10 Euro. Og så siger folk at det er dyrt at køre superbil !!???
Og der tales teknisk engelsk så det basker……
Lidt goodies. Der må savles…….
Et spændende besøg, hvor vi fik lidt viden om fabrikken og dens historie.