Igen et indlæg om knallerter. Måske jeg skulle ændre navn til MopedNut i stedet for CarNut ? Men lige nu er det altså gamle knallerter som jeg bruger en stor del af min tid på. Og det vidste min kammerat, Michael, da han en dag ringede lige da vi skulle til at sætte os til bords for at angribe aftensmaden. Samtalen lød i korte træk noget i denne retning:
“Jeg står foran en rigtig fin Yamaha hos en kammerat, og den er til salg – Kommer du og ser den ?”
Går Paven rundt med en sjov hat !!??????? Ja, for pokker – Selvfølgelig kommer jeg og ser den. Og det gør jeg lige med det samme !! Så min store søn og jeg forlod straks borden, startede Volvo’en op, og for afsted for at se hvad det drejede sig om.
Da jeg så den, hørte prisen, så det matchende motor- og stelnummer og samtidig hørte historien på den, var jeg ikke i tvivl. Den skulle jeg eje !
Så vi aftalte at jeg hentede den dagen efter på trailer. Den havde kun kørte et par kilometer siden istandsættelsen, og baghjulet var fladt. Så den kunne ikke køre hjem selv.
Historien om knallerten er at den altid har kørt i lokalområdet. Ham jeg købte den af kender første ejer, som han købte den af. Den var oprindelig sølvgrå, men blev for år tilbage lakeret i en BMW farve og fik dermed også en masse nye dele, som skærme, sæde, fælge etc. – Og siden har den stået som pynt i en billardstue. Så den har kun kørt 16 km efter den blev istandsat.
Dagen efter spændte vi traileren efter min NYC Taxi og kørte til Hulby og hentede den fine Yamaha
Enkelte småting skulle lige ses efter. For det første fordi den ikke havde kørt i mange år. For det andet fordi at mange ting ikke var lavet færdig, da den kun skulle stå som pynt og ikke køre. Så ledningsnettet var ikke samlet færdig. Lys, blinklys etc. virkede ikke. Koblingen skulle skilles ad, smøres og justeres. En låsering i på kickstarterakslen var hoppet af, så det skulle også laves. Så der var lige nogle timers arbejde.
Da jeg fik lavet alle disse ting, og fik den startet op, viste det sig desværre at den havde en dum lyd i cylinderen. Så det måtte også lige undersøges.
Men da den så fik et nyt cylinderkit og en justering af karburator og tænding, startede den ved første tråd på kickstarteren. Sådan skal en Yamaha virke !!!
Så nu står der 3 fine, færdige Yamaha’er i garagen og 3 nye er på vej. Det her går helt galt !!!!!