Happy Motoring

Nå, den motor bygger jo ikke sig selv, så jeg må jo fortsætte…

IMG_0005 (2)
Et gevind til motorophænget havde set bedre dage, så det måtte repareres.

IMG_0009
Og så er det jo godt at man i sin tid fik handlet et komplet gevind kit i USA, med alt hvad man kan ønske sig i tappe i tommer.

IMG_0010
Lidt flere dele er nu boltet på, og det ser jo straks bedre ud

IMG_0013 (2)

IMG_0015 (2)
Det ny afdrejede svinghjul monteres med nye ARP bolte som kan håndtere de mange kræfter

IMG_0016 (2)
Affedtning med bremserens inden montering af den nye kobling fra Centerforce

IMG_0018
Og også trykpladen monteres med ARP bolte

IMG_0020 (2)
Centreringsværktøjet er en god hjælp

IMG_0021

IMG_0023
Nyt justerbart udrykkerleje skal afløse det gamle slidte ditto

IMG_0024 (2)
Så er det tid til at parre de to dele.

IMG_0033 (2)
300 kg. ligger der her – Snart klar til at “hælde” i bilen igen.

IMG_0036 (3)

IMG_0053
For at sikre mig at der er olietryk og olie fremme alle steder, har jeg lavet en pind som jeg kan tørne oliepumpen med, og dermed se om der kommer olie frem de rigtige steder

IMG_0055

IMG_0056
Og det gør der… Olien flyder fint alle steder.

IMG_0058
Og med det på plads er jeg snart klar til at ligge motoren tilbage i bilen.

Stay Tuned !

Skriv et svar