Nå, den motor bygger jo ikke sig selv, så jeg må jo fortsætte…
Et gevind til motorophænget havde set bedre dage, så det måtte repareres.
Og så er det jo godt at man i sin tid fik handlet et komplet gevind kit i USA, med alt hvad man kan ønske sig i tappe i tommer.
Lidt flere dele er nu boltet på, og det ser jo straks bedre ud
Det ny afdrejede svinghjul monteres med nye ARP bolte som kan håndtere de mange kræfter
Affedtning med bremserens inden montering af den nye kobling fra Centerforce
Og også trykpladen monteres med ARP bolte
Centreringsværktøjet er en god hjælp
Nyt justerbart udrykkerleje skal afløse det gamle slidte ditto
Så er det tid til at parre de to dele.
300 kg. ligger der her – Snart klar til at “hælde” i bilen igen.
For at sikre mig at der er olietryk og olie fremme alle steder, har jeg lavet en pind som jeg kan tørne oliepumpen med, og dermed se om der kommer olie frem de rigtige steder
Og det gør der… Olien flyder fint alle steder.
Og med det på plads er jeg snart klar til at ligge motoren tilbage i bilen.
Stay Tuned !